pepernoten, fort alpha & stufie :) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van jeltine hoogland - WaarBenJij.nu pepernoten, fort alpha & stufie :) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van jeltine hoogland - WaarBenJij.nu

pepernoten, fort alpha & stufie :)

Door: jeltine hoogland

Blijf op de hoogte en volg jeltine

28 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Yes, Gerdien (ja Gerdien deze keer vergeet ik je niet te noemen :)) is weer terug! Speciaal voor mij had ze overheerlijke chocolade pepernoten meegenomen en de DVD van Fort Alpha. Mijn geluk kon niet meer op. Dus ‘s avonds hebben Anneke en ik alle pepernoten met liefde opgeknabbeld onder het genot van een paar afleveringen van Fort Alpha. Ja, Mads Wittermans blijft leuk! (zie foto 1&2)
Deze week was het eindelijk weer stufieweek en dat moest gevierd worden!! :) Na een maand lang op een houtje gebijt te hebben, ben ik woensdag lekker uit eten geweest bij Links. Maar soms is op een houtje bijten ook goed, vooral goed voor de lijn. Kon ik eindelijk weer mijn broek aan :) Waarvan ik dacht dat ie gekrompen was door de WAS. Soms is het wel eens goed om jezelf dingen wijs te maken die er niet zijn :) Uiteraard prefereer ik om eerlijk tegen mezelf te zijn en ik vond ‘eerlijk gezegd’ dat ik het etentje verdiend had :) Samen met Demitris, Sanne, Vicky, Paulien 'en niet te vergeten' Anneke hebben we de hele avond lang rosé en lekker gegeten. ( zie foto 3)
Donderdag moest ik uiteraard weer stage lopen. Eerst bij Child Welfare en ‘s middags bij het activity centre. Aangekomen bij het activity centre, stond er in 1x een hele kolonie kids voor de deur! De opkomst was nog nooit zo hoog geweest. We hebben ons hele programma omgegooid en zijn lekker met ze buiten gaan spelen op ons spiksplinter nieuwe plein. De kids hadden een energie voor 10 en sloegen elkaar zowat de hersens in. Voor ons een moeilijke taak om de kinderen te corrigeren, want iemand straf geven in Xhosa dat kan ik nog niet (moet ik toch maar eens leren :)). Er waren uiteraard ook hele schattige kindjes die ik zo in de koffer wil doen en mee wil nemen. Ondere andere ‘grapjas’ was weer van de partij. Maar voordat ik ze de koffer in doe moeten ze wel ff flink geschrubt worden. Ze zijn namelijk nog wel een beetje groezelig. :) (zie foto 4 t/m 9 + filmpje)
Dit weekend hebben de studenten de eetzaal opgepimpt tot een heel nieuw oord. Mijn taak was om zaterdag de bloemetjes buiten te zetten (bloem schikken) om vervolgens lekker te kliederen (schilderen). Het was een efficient en gezellig dagje zo met elkaar en ‘s avonds was ik dan ook wel toe aan een borrel, dus hebben we ‘de snorkel’ onveilig gemaakt en vodka en OJ gedronken:)Om vervolgens met een poster thuis te komen van ‘DE SPRINGBOKS”. (zie foto 10 t/m 12)
Anneke en ik gaan namelijk over twee weken samenwonen, omdat Laura (nu mijn kamergenoot) weggaat naar een andere plaats en we allebei kamergenoot-loos zijn. Dit wil betekenen dat wij over drie weken beide nieuwe studenten in onze kamer zouden moeten krijgen die hier een tienweekse module komen lopen. Dus vandaar onze overweging om bij elkaar in te trekken. De posters die wij met liefde hebben verwijderd uit ‘de snorkel’ komen uiteraard in ons nieuwe nederige stulpje :) xx

  • 28 Oktober 2007 - 14:30

    Soon-to-be-roomie:

    Ik vergeef je het mij niet noemen bij onze viering van de stufi @ Links.. Maar alleen omdat je zo liefdevol praat over onze toekomstige samenwoning en poster jatterij..! Volgende week maar weer op poster jacht?

    Tut

  • 28 Oktober 2007 - 16:26

    Swancis:

    Hey chica!! Je vermaakt j nog steeds prima he:) de tijd gaat wel snel, is hier ook het geval....jij moet in december al weer terug? K hoop dat k hier kan afstuderen want ik wil echt niet terug!! Tis hier zo anders, bavalt me echt prima!! Volgens mij heb jij ook nog geen zin om terug te gaan:p. Ben blij te lezen dat jullie ook niet uitkomen met t geld want dat is echt een drama!! Gezellig dat j nu met Anneke samen gaat wonen. Heb j al plannen voor als j terugbent? Have fun there! Kuss Swan

  • 29 Oktober 2007 - 16:02

    Marijke:

    En, ben je daar nog gezoend??
    Mag het hopen van niet he,
    is niet leuk voor Wouter ;)

    Waarover je me gemaild hebt,
    wil ik zeker te weten doen,
    maar dan wel even in overleg met jou.
    Jullie moeten dan wel kunnen hè.
    If you know what I mean ;)

    Hoe was het concert trouwens van Stef Bos.
    Ik heb een cd van hem en hoor positieve verhalen.
    Hij komt in februari hier en ik ga er kaarten voor halen.

    Ik vind het echt tof te lezen waar je mee bezig bent,
    you're almost a grown up woman ;)

    Succes nog en have fun!

    Toedellss!

    *knufkus* Marijke

  • 04 November 2007 - 14:08

    Rineke:

    Hee stoere chick! Leuk weer van je te horen. Helen is weer in Nl voor een weekje, gaan de 9e weer 's borrel doen en bijkletsen. Zo jammer dat je er dan niet bent! Maar dat halen we zeker in. Veel succes weer deze week. De Grote Groetjes! x

  • 11 November 2007 - 20:23

    Carla:

    haai haai Jeltine,

    Hoe is het daar?? Wacht eigenlijk alweer op een update!! haha, maar de tijd gaat nu zeker heel hard of niet??
    Maar nog even over Lesotho, sorry dat het zo lang duurde!!! :(
    Naar lesotho heb ik geboekt via de coast to coast, dat boekje met alle hostels. Sani lodge hadden wij en we hebben toen gewoon gebeld en dan kun je zelf aangeven hoeveel dagen je wilt en wat je wil. WIj hebben toen tweedaagse tocht gedaan dus een nacht daar slapen, de prijs is afhankelijk van het aantal personen dat mee gaan die trip. Dus das moeilijk te zeggen van te voren, maar volgens mij hebben ze dat we in het boekje staan of op internet, alleen weet ik de site zo niet, misschien even googlen.
    Bij die bckpacker kun je ook lekker eten enzo, das dus sani lodge en van daaruit ga je echt lesotho in.

    Hoop dat je er iets aan hebt anders moet je het maar even laten weten!!
    heel veel plezier nog en ik kijk uit naar de volgende update!!

    liefs carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jeltine

ik ga voor 5 maanden naar zuid-afrika om daar stage te lopen in de townships. een heel avontuur! wil je mijn avonturen bijhouden, foto's bekijken en met mij chatten: houd dan deze site in de gaten! want ik wil natuurlijk wel contact met jullie houden :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 17027

Voorgaande reizen:

20 Juli 2007 - 20 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: